Accedi a Imparosulweb!
Troverai i contenuti multimediali associati ai testi editi dal 2010 in avanti.

Copertina opera

Letteratura inglese

Le palestre di Cloudschooling


Trienni,Scuola Secondaria 2° Grado
Anno pubblicazione: 2014

349 esercizi in 34 verifiche
Prova la demo: Virginia Wolf


Inglese - Letteratura - Literary Genres and their Features
  • Fiction and its features

    Scuola Tipo Autore del testo Titolo Tag Competenze/Conoscenze
    SS2 Abbinamento Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Match each narrative mode with its definition.

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    fiction and its features
    SS2 Inclusione Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Which words are related to fiction? Drag them into the box.

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    fiction and its features
    SS2 Abbinamento Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Match the following novel types with their descriptions.

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    fiction and its features
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    What is ‘fictional time’?

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    fiction and its features
    SS2 Esclusione Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    A narrator can’t be:

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    fiction and its features
    SS2 Vero o falso Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Unobtrusive narrator: true or false?

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    fiction and its features
    SS2 Seriazione Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Put the sentence in the correct order.

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    fiction and its features
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Characters can be:

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    fiction and its features
    SS2 Cloze Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Short stories: choose the correct option and complete the text.

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    fiction and its features
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    What period is also called ‘the Age of Fiction’?

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    fiction and its features
  • Poetry and its features

    Scuola Tipo Autore del testo Titolo Tag Competenze/Conoscenze
    SS2 Abbinamento Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Match the following words with their definitions.

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    poetry and its features
    SS2 Abbinamento Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Match each stanza with the corresponding number of lines.

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    poetry and its features
    SS2 Inclusione Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Sound devices: drag the words into the box according to the model.

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    poetry and its features
    SS2 Abbinamento Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Types of feet: match the corresponding words.

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    poetry and its features
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Enjambment is a synonym of:

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    poetry and its features
    SS2 Vero o falso Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Poetry: true or false?

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    poetry and its features
    SS2 Seriazione Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Put the words in the correct order.

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    poetry and its features
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    What is an ‘epistrophe’?

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    poetry and its features
    SS2 Abbinamento Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Match the following words.

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    poetry and its features
    SS2 Esclusione Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Find the odd one out.

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    poetry and its features
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Read the following lines and tick the correct rhyme scheme.

    “In every cry of every Man,
    In every Infant’s cry of fear,
    In every voice, in every ban,
    The mind-forg’d manacles I hear.”

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    poetry and its features
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    “Crying ‘‘weep! ‘weep!’ in notes of woe!”
    In this line there are:

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    poetry and its features
    SS2 Cloze Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Poetry: complete the text.

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    poetry and its features
  • Drama and its features

    Scuola Tipo Autore del testo Titolo Tag Competenze/Conoscenze
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    What does the word ‘drama’ refer to?

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    drama and its features
    SS2 Inclusione Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Theatre: drag the words into the box according to the model.

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    drama and its features
    SS2 Cloze Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Choose the correct option and complete the sentences.

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    drama and its features
    SS2 Esclusione Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Which of the following are not types of drama?

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    drama and its features
    SS2 Seriazione Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    The structure of a comedy: put the steps in the correct order.

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    drama and its features
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    What does the term ‘dénouement’ refer to?

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    drama and its features
    SS2 Vero o falso Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Dramatic techniques include:

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    drama and its features
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    What is an ‘aside’?

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    drama and its features
    SS2 Seriazione Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Put the definition in the correct order.

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    drama and its features
    SS2 Vero o falso Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Stage directions: true or false?

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    drama and its features
Inglese - Letteratura - Origins and the Middle Ages
  • The Origins

    Scuola Tipo Autore del testo Titolo Tag Competenze/Conoscenze
    SS2 Abbinamento Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Match each invasion with the corresponding date.

    • -
    historical context (4)
    SS2 Vero o falso Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    The Romans: true or false?

    • -
    historical context (4)
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    The Anglo-Saxons: (two answers)

    • -
    historical context (4)
    SS2 Cloze Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    The Vikings: choose the correct option and complete the sentences.

    • -
    historical context (4)
    SS2 Seriazione Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Runic alphabet: put the following definition in the correct order.

    • -
    cultural context (4)
    SS2 Cloze Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    An oral tradition: complete the text with the words below. There are two extra words that you will not need.

    monks – myths – scops – storytelling – harp – lodging – entertain

    • -
    literary context (4)
    SS2 Esclusione Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Pagan and Christian poetry: find the odd one out.

    • -
    literary context (4)
    SS2 Inclusione Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Anglo-Saxon elegies: drag these words into the box according to the model.

    • -
    literary context (4)
    SS2 Vero o falso Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Christian scribes: true or false?

    • -
    literary context (4)
    SS2 Abbinamento Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Match each device used in Anglo-Saxon poetry with its definition.

    • -
    literary context (4)
  • The Middle Ages

    Scuola Tipo Autore del testo Titolo Tag Competenze/Conoscenze
    SS2 Abbinamento Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Match each historical event with the corresponding date.

    • -
    historical context (4)
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    The Constitutions of Clarendon:

    • -
    historical context (4)
    SS2 Cloze Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    The Wars of the Roses: choose the correct option and complete the sentences.

    • -
    historical context (4)
    SS2 Cloze Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    John Wycliffe: complete the text with the words below.

    followers – lower – secular – opponents – corruption

    • -
    historical context (4)
    SS2 Vero o falso Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Medieval ballads: true or false?

    • -
    The medieval ballad
    SS2 Seriazione Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Morality plays: put the definition in the correct order.

    • -
    literary context (4)
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Who of the following is considered the most important English poet from the period?

    • -
    literary context (4)
    SS2 Esclusione Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    The rise of the theatre: find the odd one out.

    • -
    literary context (4)
    SS2 Vero o falso Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Chivalric romances: true or false?

    • -
    literary context (4)
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    The stories of King Arthur and the knights of the Round Table: (two answers)

    • -
    literary context (4)
  • Beowulf

    Scuola Tipo Autore del testo Titolo Tag Competenze/Conoscenze
    SS2 Vero o falso Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    The poem: true or false?

    • -
    Beowulf
    SS2 Cloze Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    The poem: complete the sentences with the words below. There are three extra words that you will not need.

    Geats – Holland – fiction – Jutes – Scandinavia – ballads

    • -
    Beowulf
    SS2 Seriazione Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    The plot: put these moments from the poem in the correct order.

    • focus: Beowulf
    structure and style
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Beowulf plans to fight Grendel with:

    • focus: Beowulf
    structure and style
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Which adjectives would you use to describe the hero of the poem, Beowulf?

    • focus: Beowulf
    structure and style
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    What makes Beowulf a typical Germanic/Scandinavian warrior is the fact that: (two answers)

    • focus: Beowulf
    structure and style
    SS2 Cloze Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    The language: choose the correct option and complete the paragraph.

    • focus: Beowulf
    structure and style
    SS2 Seriazione Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Put the text in the correct order.

    • -
    Beowulf
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Read these lines from the poem and answer the question below.
    “So times were pleasant for the people there
    until finally one, a fiend out of hell,
    began to work his evil in the world.”

    Whom do these lines refer to?

    • focus: Beowulf
    structure and style
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Read these lines from the poem and answer the question below.
    “He [Grendel] grabbed and mauled a man on his bench,
    bit into his bone-lappings, bolted down his blood”

    What does the kenning “bone-lappings” stand for?

    • focus: Beowulf
    structure and style
  • Geoffrey Chaucer

    Scuola Tipo Autore del testo Titolo Tag Competenze/Conoscenze
    SS2 Vero o falso Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Geoffrey Chaucer’s life: true or false?

    • -
    Geoffrey Chaucer
    SS2 Seriazione Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Put these works by Geoffrey Chaucer in chronological order.

    • -
    Geoffrey Chaucer
    SS2 Cloze Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Chaucer’s literary production: choose the correct option and complete the text.

    • -
    Geoffrey Chaucer
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    The influence of Dante’s Divine Comedy is found for the first time in English literature in Chaucer’s:

    • -
    Geoffrey Chaucer
    SS2 Vero o falso Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    The Canterbury Tales: true or false?

    • focus: The Canterbury Tales
    structure and style
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    The Canterbury Tales. Unlike Boccaccio in the Decameron, Chaucer: (two answers)

    • focus: The Canterbury Tales
    autori
    SS2 Cloze Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    The Canterbury Tales: choose the correct option and complete the sentence.

    • focus: The Canterbury Tales
    structure and style
    SS2 Seriazione Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    The Canterbury Tales: put these lines from the General Prologue in the correct order.

    • focus: The Canterbury Tales
    structure and style
    SS2 Inclusione Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    The Wife of Bath: drag these adjectives into the box according to the model.

    • focus: The Canterbury Tales
    structure and style
    SS2 Cloze Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    The Wife of Bath: complete this extract from the General Prologue with the words below.

    laugh – game – head –hips – shape – love – spurs

    • focus: The Canterbury Tales
    structure and style
Inglese - Letteratura - The Renaissance
  • The Renaissance

    Scuola Tipo Autore del testo Titolo Tag Competenze/Conoscenze
    SS2 Cloze Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    The Renaissance: choose the correct option and complete the sentence.

    • -
    historical context (5)
    SS2 Abbinamento Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Match each historical event with the corresponding date.

    • -
    historical context (5)
    SS2 Abbinamento Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Who did what? Match each queen/king with the historical event s/he is commonly linked to.

    • -
    historical context (5)
    SS2 Vero o falso Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    The breach with Rome: true or false?

    • -
    historical context (5)
    SS2 Inclusione Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Elizabeth I’s reign: drag these words into the box according to the model.

    • -
    historical context (5)
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    The Pilgrim Fathers: (two answers)

    • -
    historical context (5)
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Unlike the Italian Renaissance, the most important form of art in the English Renaissance was:

    • -
    cultural context (5)
    SS2 Vero o falso Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    The age of the theatre: true or false?

    • -
    cultural context (5)
    SS2 Seriazione Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    The university wits: put the definition in the correct order.

    • -
    literary context (5)
    SS2 Abbinamento Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Match each work with its author.

    • -
    literary context (5)
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Which of these works is regarded as the first English canzoniere after the Petrarchan model?

    • -
    literary context (5)
    SS2 Cloze Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    The Elizabethan sonnet: choose the correct option and complete the sentence.

    • -
    The sonnet
  • William Shakespeare

    Scuola Tipo Autore del testo Titolo Tag Competenze/Conoscenze
    SS2 Cloze Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    William Shakespeare’s life: choose the correct option and complete the sentences.

    • -
    William Shakespeare
    SS2 Vero o falso Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Shakespeare’s literary production: true or false?

    • -
    William Shakespeare
    SS2 Seriazione Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Put these works by Shakespeare in chronological order, according to the dates commonly accepted by researchers.

    • -
    William Shakespeare
    SS2 Abbinamento Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Match each work with the aspect of the human soul explored in it by the Renaissance writer.

    • -
    structure and style
    SS2 Esclusione Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Shakespeare’s style: find the odd one out.

    • -
    William Shakespeare
    SS2 Seriazione Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Hamlet, Prince of Denmark: put these moments from the tragedy in the correct order.

    • focus: Hamlet, Prince of Denmark
    structure and style
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Macbeth is a sort of homage that Shakespeare paid to:

    • focus: Macbeth
    structure and style
    SS2 Vero o falso Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Sonnet XVIII: true or false?

    • focus: Sonnet XVIII
    structure and style
    SS2 Cloze Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Sonnet XVIII: complete these lines from the poem with the words below.

    lease – winds – gold – lovely – heaven – summer

    • focus: Sonnet XVIII
    structure and style
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Sonnet XVIII: “the darling buds of May” is an example of:

    • focus: Sonnet XVIII
    figures of speech
Inglese - Letteratura - The Puritan Age
  • The Puritan Age

    Scuola Tipo Autore del testo Titolo Tag Competenze/Conoscenze
    SS2 Seriazione Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    King vs Parliament: put these historical events in the correct order.

    • -
    historical context (6)
    SS2 Cloze Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    The Civil War: choose the correct option and complete the text.

    • -
    historical context (6)
    SS2 Vero o falso Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Cromwell’s republic: true or false?

    • -
    historical context (6)
    SS2 Esclusione Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    The Puritan credo: find the odd one out.

    • -
    cultural context (6)
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Puritanism was mostly supported by:

    • -
    cultural context (6)
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Which of these forms of art suffered the most after Cromwell took power in 1649?

    • -
    cultural context (6)
    SS2 Cloze Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Poetry: complete the text with the words below. There are two extra words that you will not need.

    analysis – conventions – contradictory – naturalistic – introspection – wit – direct

    • -
    literary context (6)
    SS2 Abbinamento Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Match each work with its author.

    • -
    literary context (6)
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Who of the following made use of metaphysical conceits, i.e. unconventional metaphors between objects that appear to be unrelated to each other?

    • -
    literary context (6)
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    The great poet of the period who managed to write an epic poem to the standards of Homer and Virgil was:

    • -
    literary context (6)
Inglese - Letteratura - The Restoration
  • The Restoration

    Scuola Tipo Autore del testo Titolo Tag Competenze/Conoscenze
    SS2 Seriazione Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    The Restoration period: put the following definition in the correct order.

    • -
    historical context (7)
    SS2 Abbinamento Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Match each historical event with the corresponding date.

    • -
    historical context (7)
    SS2 Vero o falso Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    The Glorious Revolution: true or false?

    • -
    historical context (7)
    SS2 Abbinamento Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Match each Act/Bill with the important change(s) it introduced.

    • -
    historical context (7)
    SS2 Cloze Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Tories and Whigs: choose the correct option and complete the text.

    • -
    historical context (7)
    SS2 Inclusione Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    The Royal Society: drag these concepts into the box according to the model.

    • -
    cultural context (7)
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Prose in the Restoration period mainly focused on: (two answers)

    • -
    literary context (7)
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Which of the following characteristics was typical of the poetry of the time?

    • -
    literary context (7)
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    One of the greatest dramatists of the period was:

    • -
    literary context (7)
    SS2 Cloze Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Drama and new characters: complete the text with the words below. There is one extra word that you will not need.

    money – upper – fop – brilliant – middle – rake – fashion

    • -
    cultural context (7)
Inglese - Letteratura - The Augustan Age
  • The Augustan Age

    Scuola Tipo Autore del testo Titolo Tag Competenze/Conoscenze
    SS2 Vero o falso Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    The historical context: true or false?

    • -
    historical context (8)
    SS2 Abbinamento Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Match each historical event with the corresponding date.

    • -
    historical context (8)
    SS2 Inclusione Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    The Seven Years’ War: drag these countries into the box according to the model.

    • -
    historical context (8)
    SS2 Cloze Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    The social context: complete the sentences with the following words.

    social – intellectual – wealthy – reading – workers

    • -
    social context (8)
    SS2 Esclusione Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    The Augustan Age and its values: find the odd one out.

    • -
    cultural context (8)
    SS2 Cloze Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    A new reading public: choose the correct option and complete the sentence.

    • -
    cultural context (8)
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    “The Tatler” and “The Spectator” were two famous:

    • -
    cultural context (8)
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    The new genre of the novel was characterised by: (two answers)

    • -
    The rise of the novel
    SS2 Abbinamento Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Match each work with the corresponding literary type.

    • -
    The rise of the novel
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Laurence Sterne’s Tristam Shandy is often referred to as:

    • -
    The rise of the novel
  • Daniel Defoe and Samuel Richardson

    Scuola Tipo Autore del testo Titolo Tag Competenze/Conoscenze
    SS2 Vero o falso Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Daniel Defoe’s life: true or false?

    • -
    Daniel Defoe
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Defoe’s Robinson Crusoe: (two answers)

    • focus: Robinson Crusoe
    structure and style
    SS2 Inclusione Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    The figure of Robinson Crusoe: drag these adjectives into the box according to the model.

    • focus: Robinson Crusoe
    structure and style
    SS2 Cloze Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Complete Robinson Crusoe’s plot with the words below.

    shipwrecked – sails – trade – shore – Brazil – plantation

    • focus: Robinson Crusoe
    structure and style
    SS2 Seriazione Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Put James Joyce’s quotation about Robinson Crusoe in the correct order.

    • focus: Robinson Crusoe
    structure and style
    SS2 Cloze Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Samuel Richardson’s life: choose the correct option and complete the sentences.

    • -
    Samuel Richardson
    SS2 Vero o falso Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Pamela: true or false?

    • focus: Pamela
    structure and style
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    One of Samuel Richardson’s greatest qualities as a writer consisted of:

    • -
    Samuel Richardson
    SS2 Esclusione Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    The character of Pamela: find the odd one out.

    • focus: Pamela
    structure and style
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Both Pamela and Mr B.:

    • focus: Pamela
    structure and style
Inglese - Letteratura - The Romantic Age
  • The Romantic Age

    Scuola Tipo Autore del testo Titolo Tag Competenze/Conoscenze
    SS2 Abbinamento Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Match each historical event with the corresponding date.

    • -
    historical context (2)
    SS2 Cloze Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    The Industrial Revolution: choose the correct option and complete the text.

    • -
    historical context (2)
    SS2 Seriazione Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Slavery: put these events in chronological order.

    • -
    social context (2)
    SS2 Abbinamento Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Britain’s Age of Reform: match each Act with the corresponding description.

    • -
    social context (2)
    SS2 Vero o falso Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    The Romantic Age: true or false?

    • -
    The Romantic Age
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Romantic artists mostly painted:

    • -
    cultural context (2)
    SS2 Cloze Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Sturm und Drang and Pre-Romanticism: choose the correct option and complete the sentences.

    • -
    literary context (2)
    SS2 Inclusione Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Drag these poets into the box according to the model. Think about the two main ‘groups’ in which Romantic poets are usually divided.

    • -
    literary context (2)
    SS2 Esclusione Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Romantic topics and themes: find the odd one out.

    • -
    literary context (2)
    SS2 Abbinamento Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Match each work with its author.

    • -
    literary context (2)
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Byron’s Manfred is an example of:

    • -
    literary context (2)
    SS2 Vero o falso Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    The rise of American literature: true or false?

    • -
    literary context (2)
  • William Blake

    Scuola Tipo Autore del testo Titolo Tag Competenze/Conoscenze
    SS2 Vero o falso Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    William Blake’s life: true or false?

    • -
    William Blake
    SS2 Abbinamento Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Match each work with its publication year.

    • -
    William Blake
    SS2 Cloze Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Blake’s style: choose the correct option and complete the sentences.

    • -
    William Blake
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    As regards Blake’s vision of life, the poet considered reality as:

    • -
    William Blake
    SS2 Abbinamento Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Songs of Innocence and of Experience: match the two states with the animals that symbolise them.

    • focus: Songs of Innocence and of Experience
    structure and style
    SS2 Inclusione Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Songs of Innocence and of Experience: drag the words into the box according to the model. Think about the two states that the poet illustrates in his poems.

    • focus: Songs of Innocence and of Experience
    structure and style
    SS2 Cloze Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Songs of Innocence and of Experience: choose the correct option and complete the following quote.

    • focus: Songs of Innocence and of Experience
    structure and style
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    The poem London is an example of Blake’s:

    • focus: London
    structure and style
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    The rhyme scheme of London is:

    • focus: London
    sound features: rhythm and rhyme
    SS2 Seriazione Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    London: put these lines from the last stanza of the poem in the correct order.

    • focus: London
    structure and style
  • Samuel Taylor Coleridge

    Scuola Tipo Autore del testo Titolo Tag Competenze/Conoscenze
    SS2 Cloze Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Coleridge’s life: choose the correct option and complete the sentences.

    • -
    Samuel Taylor Coleridge
    SS2 Abbinamento Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Match each work with its publication year.

    • -
    Samuel Taylor Coleridge
    SS2 Cloze Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Coleridge’s view of reality: complete the text with the following words.

    imagery – magical – realistic – natural – details

    • -
    Samuel Taylor Coleridge
    SS2 Abbinamento Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Coleridge’s concept of imagination and fancy: match each concept with the corresponding description.

    • -
    Samuel Taylor Coleridge
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    What does Coleridge mean by ‘poetic faith’?

    • -
    Samuel Taylor Coleridge
    SS2 Cloze Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    The Rime of the Ancient Mariner: choose the correct option and complete the sentence.

    • focus: The Rime of the Ancient Mariner
    structure and style
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    The Rime of the Ancient Mariner: to whom is the mariner telling his story?

    • focus: The Rime of the Ancient Mariner
    structure and style
    SS2 Seriazione Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    The Rime of the Ancient Mariner: put these moments from the poem in the correct order.

    • focus: The Rime of the Ancient Mariner
    structure and style
    SS2 Vero o falso Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    The Rime of the Ancient Mariner: true or false?

    • focus: The Rime of the Ancient Mariner
    structure and style
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    In The Rime of the Ancient Mariner, the words ‘cracked’ and ‘growled’ are two examples of:

    • focus: The Rime of the Ancient Mariner
    figures of speech
    SS2 Seriazione Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    The Rime of the Ancient Mariner: put this stanza from the poem in the correct order.

    • focus: The Rime of the Ancient Mariner
    structure and style
  • William Wordsworth

    Scuola Tipo Autore del testo Titolo Tag Competenze/Conoscenze
    SS2 Vero o falso Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    William Wordsworth’s life: true or false?

    • -
    William Wordsworth
    SS2 Abbinamento Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Match each work with its publication year.

    • -
    William Wordsworth
    SS2 Cloze Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    The manifesto for Romantic poetry: complete the text with the following words.

    enjoy – subject – recall – poet – Neo-classical – analyse

    • -
    William Wordsworth
    SS2 Cloze Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Wordsworth’s style: choose the correct option and complete the sentence.

    • -
    William Wordsworth
    SS2 Seriazione Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    ‘Preface’ to Lyrical Ballads: put the following extract in the correct order.

    • focus: Preface to Lyrical Ballads
    structure and style
    SS2 Vero o falso Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Composed upon Westminster Bridge: true or false?

    • focus: Composed upon Westminster Bridge
    structure and style
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Composed upon Westminster Bridge: which words does the poet use to describe the city?

    • focus: Composed upon Westminster Bridge
    structure and style
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Composed upon Westminster Bridge: which figure of speech does the following line contain?

    “Dear God! The very houses seem asleep;”

    • focus: Composed upon Westminster Bridge
    figures of speech
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Composed upon Westminster Bridge: which of the following words in the poem is an example of archaism?

    • focus: Composed upon Westminster Bridge
    structure and style
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    In his poem Composed upon Westminster Bridge, the poet:

    • focus: Composed upon Westminster Bridge
    structure and style
  • Byron, Shelley, Keats

    Scuola Tipo Autore del testo Titolo Tag Competenze/Conoscenze
    SS2 Vero o falso Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Byron, Shelley, Keats: true or false?

    • -
    Romantic poetry
    SS2 Abbinamento Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Match each work with its author.

    • -
    Romantic poetry
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Who of the three poets can be defined as a ‘satanic’ poet, considering his strong spirit of rebellion?

    • -
    autori
    SS2 Inclusione Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    The Byronic hero: drag these traits and attitudes into the box according to the model.

    • -
    Lord Byron
    SS2 Cloze Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Don Juan: choose the correct option and complete the sentence.

    • focus: Don Juan
    structure and style
    SS2 Seriazione Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    A Defence of Poetry: An Essay. Put the following quotation from Shelley’s work in the correct order.

    • focus: A Defence of Poetry: An Essay
    Percy Bysshe Shelley
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Ode to the West Wind: what does the poet implore the wind to do?

    • focus: Ode to the West Wind
    structure and style
    SS2 Seriazione Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Put the following definition in the correct order.

    • -
    Romantic poetry
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Keats’s poetry was mainly focused on the contemplation of:

    • -
    John Keats
    SS2 Cloze Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Ode on a Grecian Urn: complete the last five lines from the poem with the words below.

    truth – age – remain – need – man – earth

    • focus: Ode on a Grecian Urn
    structure and style
Inglese - Letteratura - The Victorian Age
  • The Victorian Age

    Scuola Tipo Autore del testo Titolo Tag Competenze/Conoscenze
    SS2 Vero o falso Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    The Victorian Age: true or false?

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    historical context (1)
    SS2 Seriazione Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Put the following events into chronological order.

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    historical context (1)
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    The first part of the Victorian Age is characterised by:

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    cultural context (1)
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Condition of women: which statements are true?

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    social context (1)
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    The theory of Darwinism:

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    cultural context (1)
    SS2 Cloze Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Choose the correct option and complete the text.

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    cultural context (1)
    SS2 Esclusione Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Which of these literary attitudes did not characterise the Victorian Age?

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    literary context (1)
    SS2 Abbinamento Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Match each work with its author.

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    literary context (1)
  • The Brontës

    Scuola Tipo Autore del testo Titolo Tag Competenze/Conoscenze
    SS2 Seriazione Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Put these events in the life of Charlotte and Emily Brontë into chronological order.

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    Charlotte Brontë
    SS2 Esclusione Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Which of these elements does not characterise the Brontë sisters’ writing?

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    Charlotte Brontë
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Which of these features in Jane Eyre are typical of a Gothic novel?

    • focus: Jane Eyre
    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    structure and style
    SS2 Vero o falso Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Mr Rochester: true or false?

    • focus: Jane Eyre
    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    structure and style
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Which of these statements about Jane Eyre is true?

    • focus: Jane Eyre
    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    structure and style
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    How would you describe Jane Eyre’s reaction when she discovers Mr Rochester already has a wife?

    • focus: Jane Eyre
    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    i personaggi
    SS2 Vero o falso Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    True or false? Wuthering Heights by Emily Brontë is characterised by:

    • focus: Wuthering Heights
    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    structure and style
    SS2 Abbinamento Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Who is who? Match each character from Wuthering Heights with his/her role in the novel.

    • focus: Wuthering Heights
    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    structure and style
    SS2 Cloze Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Wuthering Heights: choose the correct option.

    • focus: Wuthering Heights
    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    structure and style
    SS2 Esclusione Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Which of these themes is not dealt with in the novel by Emily Brontë?

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    structure and style
  • Charles Dickens

    Scuola Tipo Autore del testo Titolo Tag Competenze/Conoscenze
    SS2 Vero o falso Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    The life of Charles Dickens: true or false?

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    Charles Dickens
    SS2 Esclusione Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Which of these elements do not characterise the novels by Charles Dickens?

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    Charles Dickens
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    In his novel Hard Times Dickens criticises:

    • focus: Hard Times
    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    structure and style
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Which of these Dickensian characters change by the end of the novel?

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    i personaggi
    SS2 Vero o falso Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Are these statements about Oliver Twist true or false?

    • focus: Oliver Twist
    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    structure and style
    SS2 Abbinamento Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Match these characters with the human feature they embody as caricatures.

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    i personaggi
    SS2 Cloze Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Dickens’s style: choose the correct option and complete the text.

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    lo stile
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Which of these elements depicts Dickens as ‘a man of his times’?

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    Charles Dickens
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Which of these works is set in the fictitious industrial town called Coketown?

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    structure and style
    SS2 Esclusione Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Which of these characters do not appear in Oliver Twist?

    • focus: Oliver Twist
    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    structure and style
  • Oscar Wilde

    Scuola Tipo Autore del testo Titolo Tag Competenze/Conoscenze
    SS2 Cloze Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    The life of Oscar Wilde: choose the correct option.

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    Oscar Wilde
    SS2 Vero o falso Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Oscar Wilde's personality: true or false?

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    Oscar Wilde
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Oscar Wilde was a major representative of:

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    Oscar Wilde
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    According to Wilde:

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    Oscar Wilde
    SS2 Abbinamento Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Match each work with its publication year.

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    Oscar Wilde
    SS2 Vero o falso Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Are these statements about The Picture of Dorian Gray true or false?

    • focus: The Picture of Dorian Gray
    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    structure and style
    SS2 Abbinamento Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Who is who? Match each character with his/her role in the novel.

    • focus: The Picture of Dorian Gray
    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    structure and style
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    "Mr Worthing, I confess I feel somewhat bewildered by what you have just told me. To be born, or at any rate bred, in a hand-bag, whether it had handles or not, seems to me to display a contempt for the ordinary decencies of family life that reminds […]."
    These words of Lady Bracknell in The Importance of Being Earnest:

    • focus: The Importance of Being Earnest
    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    semantica
    SS2 Seriazione Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Put these events from The Importance of Being Earnest into chronological order.

    • focus: The Importance of Being Earnest
    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    structure and style
    SS2 Cloze Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    The Importance of Being Earnest: choose the correct option and complete the text.

    • focus: The Importance of Being Earnest
    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    structure and style
  • Thomas Hardy

    Scuola Tipo Autore del testo Titolo Tag Competenze/Conoscenze
    SS2 Vero o falso Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    The life of Thomas Hardy: true or false?

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    Thomas Hardy
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Hardy’s writing was influenced by:

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    Thomas Hardy
    SS2 Abbinamento Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Match each work with its publication year.

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    Thomas Hardy
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Like Dickens’ novels, most of Hardy’s works:

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    autori
    SS2 Vero o falso Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Hardy’s style: are these statements true or false?

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    Thomas Hardy
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Tess of the d’Urbervilles: how would you describe Tess?

    • focus: Tess of the d’Urbervilles
    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    i personaggi
    SS2 Seriazione Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Put these events from Tess of the d’Urbervilles into the correct order.

    • focus: Tess of the d’Urbervilles
    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    structure and style
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    The narrative of Tess of the d’Urbervilles is:

    • focus: Tess of the d’Urbervilles
    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    structure and style
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Tess of the d’Urbervilles, A Pure Woman: Faithfully Presented is the complete title of Hardy’s novel. Considering the plot of the novel, what do you think the second part of the title suggests?

    • focus: Tess of the d’Urbervilles
    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    semantica
    SS2 Cloze Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    The poetry of Hardy: choose the correct option.

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    Thomas Hardy
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    "Woman much missed, how you call me, call me,
    Saying that now you are not as you were
    When you changed from the one who was all to me,
    But as at first, when our day was fair."
    Who is the woman in the poem?

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    semantica
  • American authors: Whitman and Dickinson

    Scuola Tipo Autore del testo Titolo Tag Competenze/Conoscenze
    SS2 Vero o falso Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Walt Whitman’s life: true or false?

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    Walt Whitman
    SS2 Cloze Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Whitman’s writing: choose the correct option.

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    Walt Whitman
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    "Greater than wealth, greater than buildings, ships, religions, paintings."
    Considering Whitman’s interests, what do you think his words refer to?

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    Walt Whitman
    SS2 Vero o falso Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    O Captain! My Captain!: true or false?

    • focus: O Captain! My Captain!
    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    structure and style
    SS2 Cloze Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    I hear America singing: complete the extract from Whitman’s poem with the following words.

    mother – ploughboy – wood-cutter – carols – stands – shoemaker – wife

    • focus: I hear America singing
    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    structure and style
    SS2 Esclusione Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Emily Dickinson’s writing: which of these features do not characterise her poems?

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    Emily Dickinson
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    According to many critics, Dickinson’s poetry is a forerunner of contemporary poetry and is similar to the works of:

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    autori
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    What are the main themes in Dickinson’s poetry?

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    Emily Dickinson
    SS2 Seriazione Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    To pile like Thunder: put these lines from the first stanza of the poem into the correct order.

    • focus: To pile like Thunder
    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    structure and style
    SS2 Vero o falso Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    "A narrow fellow in the grass
    Occasionally rides;
    You may have met him, - did you not?
    His notice sudden is."
    Considering the first stanza of A narrow fellow in the Grass, are the following statements true or false?

    • focus: A narrow fellow in the Grass
    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    semantica
Inglese - Letteratura - The First Part of the 20th Century
  • The first part of the 20th century

    Scuola Tipo Autore del testo Titolo Tag Competenze/Conoscenze
    SS2 Seriazione Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Put these events into chronological order.

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    historical context (9)
    SS2 Abbinamento Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Match these major figures of the 20th century with their fields of investigation.

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    cultural context (9)
    SS2 Cloze Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Choose the correct option and complete the text.

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    cultural context (9)
    SS2 Esclusione Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Which of these events did not characterise the first part of the 20th century?

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    social context (9)
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Which literary movement mainly characterised the first part of the 20th century?

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    literary context (9)
    SS2 Abbinamento Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Match each work with its author.

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    literary context (9)
    SS2 Vero o falso Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Do these characteristics refer to Modernist fiction?

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    literary context (9)
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    What is the ‘interior monologue’?

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    literary context (9)
    SS2 Vero o falso Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    The stream-of-consciousness technique: true or false?

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    literary context (9)
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    What lies beyond dystopian fiction?

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    literary context (9)
  • David Herbert Lawrence

    Scuola Tipo Autore del testo Titolo Tag Competenze/Conoscenze
    SS2 Vero o falso Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    D. H. Lawrence’s life: true or false?

    • -
    David Herbert Lawrence
    SS2 Abbinamento Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Match each work with its publication year.

    • -
    David Herbert Lawrence
    SS2 Cloze Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Lawrence’s philosophy of life: complete the extract from one of Lawrence’s letters with one of the following pairs of words.

    good and evil – God and nature – man and woman – humans and animals

    • -
    David Herbert Lawrence
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Unlike other Modernist writers, Lawrence’s innovative contribution to the novel genre was to be found in:

    • -
    autori
    SS2 Cloze Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Lawrence’s style and thought: choose the correct option.

    • -
    David Herbert Lawrence
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Sons and Lovers: which Freudian concept is represented in Lawrence’s novel?

    • focus: Sons and Lovers
    structure and style
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Sons and Lovers: which adjective would you use to describe Lawrence’s novel?

    • focus: Sons and Lovers
    structure and style
    SS2 Seriazione Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Sons and Lovers: put these moments from Lawrence’s novel in the correct order.

    • focus: Sons and Lovers
    structure and style
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Sons and Lovers: which words do you think best describe Mrs Morel’s feelings towards Miriam as shown in the following quote?

    ‘‘She exults – she exults as she carries him off from me,’’

    • focus: Sons and Lovers
    structure and style
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Sons and Lovers: which figure of speech does Lawrence use in the following quote to describe the effect Miriam has on Paul?

    “In contact with Miriam, he gained insight, his vision went deeper. From his mother he drew the life warmth, the strength to produce; Miriam urged this warmth into intensity like a white light.”

    • focus: Sons and Lovers
    figures of speech
  • Yeats, Eliot, Auden

    Scuola Tipo Autore del testo Titolo Tag Competenze/Conoscenze
    SS2 Vero o falso Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    W. B. Yeats’s life and writing: true or false?

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    William Butler Yeats
    SS2 Seriazione Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Yeats’s poetry: put the phases which marked his poetical production into the correct order.

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    William Butler Yeats
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    "All’s changed since I, hearing at twilight,
    The first time on this shore,
    The bell-beat of their wings above my head,
    Trod with a lighter tread."
    As conveyed by these lines, the main theme in Yeats’s poem The Wild Swans at Coole is:

    • focus: The Wild Swans at Coole
    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    semantica
    SS2 Cloze Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    T. S. Eliot’s life and writing: choose the correct option.

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    Thomas Stearns Eliot
    SS2 Esclusione Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Which of these adjectives do not fit Prufrock, the archetypal modern man in Eliot’s The Love Song of J. Alfred Prufrock?

    • focus: The Love Song of J. Alfred Prufrock
    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    i personaggi
    SS2 Vero o falso Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    The Waste Land: true or false?

    • focus: The Waste Land
    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    structure and style
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    How is Tiresias described in the third section of The Waste Land, ‘The Fire Sermon’?

    • focus: The Waste Land
    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    i personaggi
    SS2 Vero o falso Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    W. H. Auden’s writing: true or false?

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    Wystan Hugh Auden
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    O Tell Me The Truth About Love: which device helps to communicate the narrator’s anxiety and excitement about the experience of love?

    • focus: O Tell Me The Truth About Love
    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    semantica
    SS2 Seriazione Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    The Unknown Citizen: put the last lines from Auden’s poem into the correct order.

    • focus: The Unknown Citizen
    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    structure and style
  • James Joyce

    Scuola Tipo Autore del testo Titolo Tag Competenze/Conoscenze
    SS2 Cloze Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    The life of James Joyce: choose the correct option.

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    James Joyce
    SS2 Abbinamento Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Match each work with its publication year.

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    James Joyce
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Modernism: which of these features characterise Joyce’s writing?

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    James Joyce
    SS2 Esclusione Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Which of these words does not fit the concept of paralysis?

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    James Joyce
    SS2 Vero o falso Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Dubliners: true or false?

    • focus: Dubliners
    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    structure and style
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Which of these characters appears both in Ulysses and A Portrait of the Artist as a Young Man?

    • focus: A Portrait of the Artist as a Young Man, Ulysses
    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    brani
    SS2 Cloze Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    ‘The Dead’: complete the text with the following words.

    paralysis – spiritual awakening – last – power – incapability

    • focus: Dubliners
    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    structure and style
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    "Yes, the newspapers were right: snow was general all over Ireland."
    The snow in the final passage of ‘The Dead’ can be seen as:

    • focus: Dubliners
    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    semantica
    SS2 Seriazione Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    ‘The Dead’: put these moments into the correct order.

    • focus: Dubliners
    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    structure and style
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Which of the classics does the title Ulysses of Joyce refer to?

    • focus: Ulysses
    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    structure and style
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    "Yes because he never did a thing like that before as to ask to get his breakfast in bed with a couple of eggs since the City Arms hotel when he used to be pretending to be laid up with a sick voice doing his highness to make himself interesting to that old faggot Mrs Riordan […]."
    This is the beginning of the famous soliloquy by:

    • focus: Ulysses
    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    structure and style
  • Virginia Woolf

    Scuola Tipo Autore del testo Titolo Tag Competenze/Conoscenze
    SS2 Cloze Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    The life of Virginia Woolf: choose the correct option.

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    Virginia Woolf
    SS2 Abbinamento Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Match each work with its publication year.

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    Virginia Woolf
    SS2 Vero o falso Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    The Bloomsbury Group: true or false?

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    Virginia Woolf
    SS2 Vero o falso Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Woolf’s writing: true or false?

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    Virginia Woolf
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Unlike James Joyce, Virginia Woolf:

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    autori
    SS2 Esclusione Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Mrs Dalloway: which of these features does not characterise the novel?

    • focus: Mrs Dalloway
    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    structure and style
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    In Mrs Dalloway the main function of external reality and events is to:

    • focus: Mrs Dalloway
    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    structure and style
    SS2 Abbinamento Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Match each character with the value(s) he/she embodies.

    • focus: Mrs Dalloway
    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    i personaggi
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    "What a lark! What a plunge! For so it had always seemed to her when, with little squeak of the hinges, which she could hear now, she had burst open the French windows and plunged at Bourton into the open air. How fresh, how calm, stiller than this of course, the air was in the early morning; […]."
    These lines from Mrs Dalloway are an example of:

    • focus: Mrs Dalloway
    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    figures of speech
    SS2 Cloze Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    A Room of One’s Own: choose the correct option.

    • focus: A Room of One’s Own
    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    structure and style
  • First World War writers

    Scuola Tipo Autore del testo Titolo Tag Competenze/Conoscenze
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    The First World War writers, also known as the ‘War poets’, include:

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    First World War writers
    SS2 Abbinamento Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Match each work with the year when it was written.

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    First World War writers
    SS2 Vero o falso Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Overview: are these statements about the ‘War poets’ true or false?

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    First World War writers
    SS2 Esclusione Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Which of these features does not fit the War poets?

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    First World War writers
    SS2 Vero o falso Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    The life of Wilfred Owen: true or false?

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    Wilfred Owen
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    The ironic and bitter mood of Owen’s poetry was influenced by:

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    Wilfred Owen
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Unlike other war poets, Rupert Brooke:

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    autori
    SS2 Seriazione Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Put the following lines from Suicide in the Trenches by Siegfried Sassoon into the correct order.

    • focus: Suicide in the Trenches
    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    structure and style
    SS2 Cloze Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Vera Brittain: choose the correct option and complete the text.

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    Vera Brittain
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    "Bent double, like old beggars under sacks, […]’ and ‘[…] coughing like hags, […]" from Dulce et Decorum Est are two examples of:

    • focus: Dulce et Decorum Est
    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    figures of speech
Inglese - Letteratura - From 1946 to the Present Day
  • From 1946 to the present day

    Scuola Tipo Autore del testo Titolo Tag Competenze/Conoscenze
    SS2 Seriazione Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Put these events into chronological order.

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    historical context (3)
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Which of these events led Britain to lose its previous image of a world power?

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    historical context (3)
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    The ’60s were marked, among others, by:

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    historical context (3)
    SS2 Cloze Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Modern science: choose the correct option and complete the text.

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    cultural context (3)
    SS2 Vero o falso Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Are these statements about ‘postcolonial literature’ true or false?

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    literary context (3)
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Postmodern writers:

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    literary context (3)
    SS2 Esclusione Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Which of these labels does not refer to the second part of the 20th century?

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    cultural context (3)
    SS2 Seriazione Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Put these works into chronological order.

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    literary context (3)
    SS2 Vero o falso Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Are these statements about ‘the Theatre of the Absurd’ true or false?

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    literary context (3)
    SS2 Abbinamento Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Match each work with its narrative mode.

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    literary context (3)
    SS2 Esclusione Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Which of these elements did not characterise the ‘Beat movement’?

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    cultural context (3)
  • Samuel Beckett

    Scuola Tipo Autore del testo Titolo Tag Competenze/Conoscenze
    SS2 Vero o falso Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    The life of Samuel Beckett: true or false?

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    Samuel Beckett
    SS2 Abbinamento Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Match each work with its publication year.

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    Samuel Beckett
    SS2 Esclusione Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Which of these features do not describe the human condition according to Beckett?

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    Samuel Beckett
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Beckett’s language: which devices does the author use in his works?

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    Samuel Beckett
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    The Theatre of the Absurd: how does Samuel Beckett differ from Eugène Ionesco?

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    autori
    SS2 Cloze Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Waiting for Godot: choose the correct option and complete the text.

    • focus: Waiting for Godot
    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    structure and style
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Waiting for Godot: how would you describe the stage set of the play?

    • focus: Waiting for Godot
    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    lo stile
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Beckett gives very precise stage directions in his plays. Why?

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    Samuel Beckett
    SS2 Seriazione Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Waiting for Godot: put these ‘events’ into the correct order.

    • focus: Waiting for Godot
    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    structure and style
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    "Charming spot. [He turns, advances to front, halts facing auditorium.] Inspiring prospects."
    Estragon’s words, taken from Act 1, are:

    • focus: Waiting for Godot
    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    semantica
  • George Orwell

    Scuola Tipo Autore del testo Titolo Tag Competenze/Conoscenze
    SS2 Cloze Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    George Orwell’s life: choose the correct option and complete the text.

    • -
    George Orwell
    SS2 Abbinamento Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Match each work with its publication year.

    • -
    George Orwell
    SS2 Abbinamento Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Match each work with its genre.

    • -
    George Orwell
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Orwell’s language: which adjectives would you use to describe it?

    • -
    George Orwell
    SS2 Vero o falso Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Animal Farm: true or false?

    • focus: Animal Farm
    structure and style
    SS2 Cloze Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Animal Farm: choose the correct option and complete the sentence.

    • focus: Animal Farm
    structure and style
    SS2 Abbinamento Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Animal Farm: match the animals with the historical characters they represent in Orwell’s work.

    • focus: Animal Farm
    structure and style
    SS2 Cloze Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Animal Farm: complete the Seven Commandments of Animalism with the following words.
    There are two extra words that you will not need.

    wear – wings – scare – kill – equal – enemy – companions – drink – bed

    • focus: Animal Farm
    structure and style
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    In his novel Nineteen Eighty-Four, Orwell depicted:

    • focus: Nineteen Eighty-Four
    structure and style
    SS2 Cloze Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Nineteen Eighty-Four: choose the correct option and complete the sentences.

    • focus: Nineteen Eighty-Four
    structure and style
    SS2 Esclusione Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Nineteen Eighty-Four: which of the following slogans does not appear in Orwell’s novel?

    • focus: Nineteen Eighty-Four
    structure and style
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    What principle is Syme, a colleague of Winston’s, referring to in the following quote?

    “We’re cutting the language down to the bone.”

    • focus: Nineteen Eighty-Four
    structure and style
  • Contemporary writers: Osborne, Larkin, Hughes, McEwan

    Scuola Tipo Autore del testo Titolo Tag Competenze/Conoscenze
    SS2 Vero o falso Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    John Osborne’s writing: true or false?

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    John Osborne
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    "God, how I hate Sundays! […] We never seem to get any further, do we?"
    What is Jimmy, the archetypal rebel in Osborne’s play Look Back in Anger, actually doing here?

    • focus: Look Back in Anger
    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    semantica
    SS2 Vero o falso Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Philip Larkin’s poetry: true or false?

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    Philip Larkin
    SS2 Cloze Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Toads: complete the first two stanzas from Larkin’s poem with the following words.

    wit – bills – sickening – soils – WORK – brute

    • focus: Toads
    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    structure and style
    SS2 Vero o falso Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Ted Hughes’s life and poetry: true or false?

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    Ted Hughes
    SS2 Domanda a scelta multipla Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    The Thought Fox: what is the poem about?

    • focus: The Thought Fox
    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    structure and style
    SS2 Cloze Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Ian McEwan’s life and writing: choose the correct option.

    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    Ian McEwan
    SS2 Abbinamento Cinzia Medaglia, Beverley Anne Young

    Atonement: who is who? Match each character with his/her role in the novel.

    • focus: Atonement
    • livello: Esame di Stato (Scuola secondaria di secondo grado)
    structure and style
ConfigurazionePRODOTTO MULTIMEDIALE ONLINE
TitoloCodiceISBNPrezzo  
NLicenza singola
durata: 15 mesi dall'attivazione
1522CS97888577152232,99
Cs Ico
NAbbonamento
durata: 15 mesi dall'attivazione - max 30 studenti
1523CS978885771523047,99
Cs Ico



Gentile utente.
Il nuovo sito Loescher è stato realizzato per consentire la migliore esperienza visiva e di navigazione possibile.
Il tuo browser purtroppo non risulta supportato al 100%.
Se decidi di proseguire potresti riscontrare problemi sia a livello estetico sia a livello di funzionamento.
Ti consigliamo quindi di passare ad una versione più recente di Internet Explorer oppure di usare Chrome o Firefox.

Se vuoi scaricare Chrome clicca qui.
Se vuoi scaricare Firefox clicca qui

Grazie

Loescher Editore